1. 12. 2012

Umění komunikovat

Když jsme byli malý naučili jsme se mluvit. Nejdřív jsme jen opakovali co slyšíme, pak jsme si dokázali o něco říct. Rodiče a společnost nás naučili co říkat a co ne, kdy je co vhodné a nevhodné. Samozřejmě tyto hranice máme každý trochu někde jinde - záleží i na odvaze. Ale umění komunikace a řešení problémů nás nikdo nenaučí. To získáváme ze zkušenosti.
Myslím si že drtivá většina problémů ve vztahu (jak s přáteli tak i s partnerem) pochází právě ze špatné komunikace. Většině mých přítelkyň nevydrží vztah déle jak 2 nebo 3 měsíce. A chodí za mnou pro rady co mají dělat. Jenže co já mám říct? Pořád jen opakuju to samé - najdi kde ten problém začal a pak si s ním o tom promluv. Někdy to dopadne dobře někdy špatně. A když špatně je mi to opravdu líto, ale myslím si že to bylo jen špatnou volbou slov. A tím se dostávám k hlavní otázce.
Jak se naučit správně vyjednávat? I já samozřejmě dělám mnoho chyb, ale jak poznám v čem jsem přesně tu chybu udělala? Obdivuju lidi kteří dokážou z fleku vystřihnout perfektní projev a všechny poslouchající přesvědčit že to co říká je pravda ikdyby to byla úplná blbost. Chci být jedním z nich. Jak?

1 komentářů:

Tlapka řekl(a)...

Souhlasím s Tebou, komunikace je základ. Bez ní se i prkotina nafoukne do fatálních rozměrů... Doufala jsem, že psychologii a komunikaci budeme mít na škole, ale zatím se plácáme jenom ve filosofii. :/ Snad příští rok. :)
Držím Ti palce. Věřím, že se Ti to s postupem času povede. ;)

Okomentovat

Samarka Parker. Používá technologii služby Blogger.
 
;